Forum
Posty
Rodzaje treningów
2015-11-15 19:28:55

Nie wiem czy dobrze rozplanowałem programy treningowe. Chcę najpierw przerobić program aerobowy (spalanie tłuszczu). NAstępnie plan na mase i na końcu robienie rzeźby? Wydaje mi się, że kolejność jest ok, ale może mógłbym połączyć dwa pierwsze rodzaje i dzięki temu szybciej przejść do treningu na masę?

2015-11-16 22:55:39

Tak na dobrą sprawę to każda aktywność fizyczna przyczynia się do spalania tłuszczu. Oczywiście jeżeli jest połączona ze zbilansowaną dietą. Niemniej jednak, jeżeli masz odłożone pewne zasoby tłuszczu i chciałbyś zacząć trening na masę, to rzeczywiście dobrym pomysłem jest zrzucenie kilku zbędnych kilogramów. Cały myk polega na tym, że w trakcie treningu masowego musisz zastosować nadwyżkę kalorii. A to jak wiemy bardzo łatwo może doprowadzić do odkładania tkanki tłuszczowej. Dlatego, moim zdaniem, najpierw redukcja a następnie budowanie suchej masy mięśniowej.

2015-11-18 13:00:02

Zacznij od aerobów. Po zredukowaniu tkanki tłuszczowej możesz spokojnie zacząć trening na masę. dużo zależy również od typu budowy jaki posiadasz. Jeżeli jesteś endomorfikiem, to etap aerobów zajmie ci nieco więcej czasu. dodatkowo będziesz musiał starannie zaplanować dietę na czas budowania masy. Jeśli natomiast jesteś ektomorfikiem to w zasadzie etap aerobów będzie dla Ciebie jedynie przygotowaniem organizmu do wysiłku. Z drugiej strony będziesz musiał się więcej natrudzić (najeść) przy budowaniu masy...

2015-11-18 16:28:46

Szczerze mówiąc ciężko tu stwierdzić czy w ogóle masz jakiś plan. Podałeś tak ogólnikowe informacje, że trudno o wartościowa poradę. Tak jak napisała fitnesska powiedz jaka masz budowę. To już cos nam rozjaśni.

2015-11-22 21:23:47

Wygląda to logicznie. Najpierw spalanie, potem budowa masy i na końcu rzeźba. Ja bym pozostała przy tej kolejności!

2015-11-24 00:17:40

Raczej szczupły. Nie mam tendencji do tycia. Z drugiej strony z muskulaturą też u mnie kiepsko.

2015-11-24 15:26:36

Skoro nie masz problemów z nadwagą to w zasadzie możesz od razu zacząć od typowego treningu budującego mase mięśniową. Ewentualnie treningi siłowe możesz przeplatać aerobami.