Forum
Posty
Ćwiczenia na kaptury
2015-11-11 19:28:39

Skoro tricepsy są już na rozkładzie w innym temacie to może czas przyjrzeć sie "kapturom".

Ja polecam sztrugsy z hantlami. Hantelki dają nam większą swobodę aniżeli sztanga.Jak dla mnie najlepsze ćwiczenie na mięsień czworoboczny. Tak naprawdę jest ono dosyć proste w wykonaniu. Stajemy w rozkroku na szerokość barków. W dłonie chwytamy hantle. Głowe pochylamy nieco w dół. Unosimy barki do góry. Zatrzymujemy na chwile w momencie najwiekszego napięcia. Powoli opuszczamy do pozycji wyjściowej. Jak dla mnie sztrugsy najbardziej efektywnie katują kaptury.

2015-11-11 21:51:26

Dorzucam coś od siebie...

Wypychanie sztangi nad głową to moim zdaniem swietne ćwiczenie na kaptury. Co prawda nie jest ono zbyt popularne, ale u mnie daje dobre efekty. Łatwo w nim o kontuzje więc wymaga precyzji wykonania. Stopy ustawiamy nieco szerzej niż rozstaw ramion. Powoli unosimy sztangę nad głowę. W najwyższym punkcie na chwilę zatrzymujemy ruch i wolno opuszczamy sztangę. Ćwiczenie raczej dla osób zaawansowanych w treningu. Dla poczatkujących zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będą sztrugsy.

2015-11-12 14:43:04

Wypychanie sztangi nad głowa to przede wszystkim doskonałe ćwiczenie na mięśnie naramienne. więc warto włączyć je do planu.

2015-11-12 22:34:55

Co do sztrugsów, to można je także wykonywac z wykorzystaniem maszyny Smitha. Na dobrą sprawę technika jest identyczna jak w przypadku sztrugsów z hantlami. Najwiekszą zaletą ćwiczenia jest fakt, że pozwala ono utrzymać prawidłową płaszczyzne ruchu. A to pozwala na zastosowanie jeszcze większego ciężaru. Tak więc jest lepiej i efektywniej niż z hantlami.Oczywiście bez przesady! Takie ćwiczenie ekstremalnie obciąża barki!!!

2015-11-15 18:42:45

Bardziej chyba się łączy ćwiczenia kapturów z treningiem pleców.

2015-11-16 23:06:21

No co jest Panowie? Skończyły się pomysły na trening kapturów?

2015-11-17 14:44:52

Zanim zaczniecie ćwiczyć podnoszenie sztangi nad głową warto wypróbować podnoszenie drążka wyciągu dolnego. Technicznie prostsze i jednocześnie wyćwiczy pewne ruchy, które przydadzą się w bardziej zaawansowanych ćwiczeniach.

2015-11-17 14:56:55

Podciąganie sztangi w opadzie czyli tzw. wiosłowanie. Robi dobrze również na najszersze grzbietu...