Forum
Posty
Katowanie tricepsa
2015-11-09 22:14:52

Tworzymy listę ulubionych/najbardziej efektywnych ćwiczeń na triceps. Wiadomo że mięsień trójgłowy ramienia jest mocno angażowany podczas cczeń ramion, barków i klatki. Niemniej jednak warto także dobrać ćwiczenia skupione przede wszystkim na tricepsie.

A więc ja zaczynam...

Prostowanie ramienia do tyłu

A jak to się robi? Klęczymy jedną noga na ławce. Jednocześnie podpieramy się o nią ramieniem. Tułów ustawiony w pozycji równoległej do ławki. Drugie raamie prostujemy do tyłu w poziomie. Wiadomo - ćwiczenie wykonujemy ze sztangielką. Ruch wykonujemy do pełnego wyprostu stawu łokciowego. Ćwiczenie polecane na długą głowe tricepsa.

Teraz czas na Wasze propozycje...

2015-11-10 22:59:56

Skoro szukasz porady profesjonalisty:D

W zestawieniu nie może przecież zabraknąć wyciskania francuskiego jednorącz. Kto nie wie jak się robi - zajrzeć do atlasu ćwiczeń. Ja wykonuję w pozycji stojącej. Uwaga na technikę ćwiczenia i właściwe tempo wykonywania. Szczególnie przy ruchu powrotnym. Działa szczególnie na długą głowę tricepsa.

2015-11-11 19:20:39

Ja często stosuję prostowanie ramion w stawach łokciowych w dół. Ćwiczenie wykonujemy w pozycji stojącej przy pomocy wyciągu bloczkowego. W tym ćwiczeniu należy unikać zbyt wąskiego uchwytu. Świetnie działa na wszystkie trzy głowy tricepsa.

2015-11-12 11:55:25

Wyciskanie sztangi zza głowy w pozycji leżącej. Ćwiczenie wykonujemy na ławeczce. Ćwiczenie do łatwych nie należy. Trzeba przede wszystkim zadbać o odpowiednią izolację ruchu. Sztangę unosimy zza głowy do pełnego wyprostu w stawie łokciowym. Bardzo ważny jest tu dobór ciężaru oraz szerokość uchwytu. Uchwyt nieco węższy niż szerokość barków.

2015-11-12 16:16:07

Fajnie można podpompować tricepsa z wykorzystaniem specjalnej gumy do ćwiczeń. Może nie jako główne ćwiczenie ale na dopompowanie tricepsa się nada.

2015-11-15 18:48:21

To i ja dorzucę coś od siebie. Oczywiście stosuję wszystkie wymienione wyżej ćwiczenia (naprzemiennie). Czasem stosuję modyfikację wyciskania francuskiego - zamiast jednej ręki angazuję jednocześnie obie. W takim przypadku można zastosować większy ciężar. Dodatkowo łatwiej o prawidłową stabilizacje ruchu.