Forum
Posty
Czego NIE robić na siłowni?
2016-04-20 23:15:40

Wiele jest w Internecie wskazówek jak ćwiczyć, jak jeść i jak się regenerować. A ja mam trochę inne pytanie. Zastanawia mnie czego powinienem unikać na siłowni? Czy znacie jakieś często popełniane błędy na siłowni? Podzielicie się swoimi spostrzeżeniami?

2016-04-21 22:59:04

Więc ja zacznę...rozciąganie przed treningiem! Drobne niedopatrzenie czy poważny błąd? Moim zdaniem to drugie! Brak solidnej rozgrzewki to nie tylko mniejsza efektywność podczas treningu właściwego, ale także większe ryzyko odniesienia kontuzji!

2016-04-24 13:39:34

Dla zaawansowanych siłaczy bardzo ważna jest odpowiednia stabilizacja (pasy, stabilizatory). Oczywiście w przypadku początkujących również jest to ważne, ale raczej nie potrzebują oni dodatkowych akcesoriów. Stabilizacja w czasie treningu pozwala zachoać prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń a to z kolei daje lepsze efekty!

2016-04-25 22:15:42

Poważnym i częstym błędem na siłowni jest tak zwany małpi chwyt. Kciuk zawsze musi być ułożony przeciwstawnie podczas trzymania sztangi. W przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że wypadnie nam ona z rąk. A wtedy nieszczęście gotowe...Dla większości z nas małpi chwyt nie jest naturalną pozycją, ale jednak zdarzają się wyjątki:)

2016-04-26 17:09:25

Skoro był już małpi chwyt, to teraz czas na koci grzbiet. Bardzo często powielany błąd. Pamiętajcie...czym skorupka za młodu... Odpowiednia krzywizna pleców zapobiega poważnym kontuzjom kręgosłupa a także poprawia efektywność ćwiczeń. W pozycji kociego grzbietu po d..pie dostaje odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

2016-04-27 19:17:25

Chciałoby się podnosić więcej i więcej... Ale z drugiej strony warto mierzyć siły na zamiary! Zbyt duży ciężar to z jednej strony szpan, a z drugiej upośledzenie techniki wykonania ćwiczenia, ryzyko kontuzji oraz mniejszy efekt treningowy. Chcecie sprawdzać swoje możliwości? Ok, ale róbcie to z głową. Wbrew pozorom siłownia jest dla mądrych ludzi, a nie dla baranów!

2016-04-28 18:35:38

Jak dla mnie poważnym błedem jest ćwiczenie tylko na maszynach! Wiem że trening z ich wykorzystaniem jest łatwiejszy i bardziej przyjemny. Ot taki lajcik. Niestety prowadzi to też do większej izolacji mięśni, a to z kolei nie rozwija partii stabilizujących tułów. Ćwicząc tylko na maszynach wzmocnimy ściśle okresloną grupę mięśni, ale cała reszta pozostanie w tyle...słabo...

2016-05-02 16:11:58

Znam wielu orłów, którzy na siłce uparcie katują wyłącznie klatę. Poważny błąd. Trenować należy wszystkie partie mięśni. Niekoniecznie na jednym treningu, ale na pewno w cyklu tygodniowym. Po co komu rozbudowana klata, skoro zamiast ramion będzie miał witki albo nogi jak patyczki. Wygląda to raczej komicznie i nie budzi podziwu.

2017-01-02 13:26:11

Właśnie o ćwiczeniu wszystkich partii ciała miałem napisać. Nie warto robić cały czas dnia rąk czy nóg. Trzeba zmieniać ćwiczone partie ciała. Czasami spotykam takich, co to ćwiczą tylko ręce i mają mięśnie nawet ładne, ale reszta ciała woła o pomstę do nieba. Klaty zero, nóg zero... Tzreba znaleźć złty środek i ćwiczyć rozważnie