Forum
Posty
Od czego powinna zacząć kobieta na siłowni?
2016-03-23 17:38:48

Cześć. Kupiłam właśnie karnet na siłownię. Do tej pory trenowałam trochę zumby oraz jazdę na rowerze. Teraz chcę zacząć trening siłowy. Problem w tym, że nie mam bladego pojęcia od czego zacząć? W necie znalazłam jakieś propozycje ćwiczeń, ale boję się trochę zbłaźnić. Może kilka wskazówek dla początkującej? Niestety na trenera personalnego mnie nie stać dlatego pytam tutaj:)

2016-03-24 23:09:52

I to jest bardzo dobre pytanie! Niestety bardzo mało jest w necie...a przynajmniej na tym forum...porad dla kobiet. A przecież my też chcemy trenować. I chcemy, aby ten trening był bardziej zaawansowany niż tylko jazda na rowerze lub bieganie. Dość tej dyskryminacji kobiet:) My też uczestniczymy w sportach siłowych!!!

2016-03-28 22:14:29

Moim zdaniem bez pomocy instruktora się nie obejdzie. Rzeczywiście w sieci niewiele znalazłam wskazówek dla kobiet jeśli chodzi o trening siłowy. Dlatego warto poprosić o pomoc trenera personalnego. Nie oznacza to oczywiście, że musisz korzystać z jego pomocy na każdych zajęciach. Opłata za 2-3 godziny z pewnością nie doprowadzi Cię do bankructwa, a niewątpliwie pomoże.

2016-03-29 22:11:15

Podstawa to nie bać się. Kobieta na siłowni wcale nie jest czymś niezwykłym. Tak naprawdę każdy początkujący musi się zaaklimatyzować. Trwa to zazwyczaj bardzo krótko.

2016-03-30 20:03:48

Podstawą w Twoim przypadku powinien być plan treningowy. Być może na siłowni będzie jakiś trener. Ba, nawet powinien tam taki być! Będziesz musiała go podpytać co i jak. Ja powiem od siebie, że musisz pamiętać o solidnej rozgrzewce. Ćwiczenia siłowe są kontuzjogenne więc musisz zadbać, aby mięśnie i ścięgna były właściwie rozgrzane przed właściwym wysiłkiem.

2016-03-31 07:29:19

Jeżeli siłownia oferuje maszyny takie jak bieżnia, rower czy wiosła to możesz wybrać opcję, która najbardziej Ci odpowiada.

2016-04-01 17:53:59

Hola hola...Proponuję jednak, aby odpowiedzi w temacie były nieco bardziej merytoryczne. Dziewczyny i chłopcy...nie nabijajcie bezsensownie postów zaśmiecając temat.

2016-04-07 18:34:26

Ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że warto skorzystać z pomocy trenera. Podpowie Ci ćwiczenia, jakie powinnaś wykonywać na samym początku. Na pewno będzie to trening bardzo ogólny, aby przystosować mięśnie dfo wysiłku. Nieco później pojawią się ćwiczenia izolowane.

2016-04-08 18:59:05

Trener podpowie Ci do czego służą poszczególne atlasy i jakie mięśnie dzięki nim trenujesz. Wybierze dla Ciebie przykładowe ćwiczenia rozwijające partie, na których najbardziej Ci zależy.

2016-04-09 14:35:04

Zacznij od treningu ogólnorozwojowego. Najpierw prostowanie tułowia na ławce, wyciskanie sztangi na ławce prostej, wyciskanie sztangielek w pozycji stojącej. Poza tym wspięcia na palcach + rowerek, bieżnia lub stepper.