Baza wiedzy
Muscle's Boss - Jak utrzymać wypracowany „kaloryfer”?
Jak utrzymać wypracowany „kaloryfer”?
Trening mięśni brzucha jest procesem wymagającym ogromnego zaangażowania. Szczególnie jeżeli chcemy wypracować idealne mięśnie w relatywnie krótkim czasie. Załóżmy jednak, że nasze wysiłki opłaciły się i oto mamy już wymarzone, pięknie ukształtowane mięśnie brzucha. Co zatem powinniśmy zrobić, aby je utrzymać?


Zdobyć szczyt a utrzymać się na szczycie!
Dla wielu osób już samo zdobycie szczytu jest spełnieniem marzeń. Wypracowanie popularnego „kaloryfera” wiele osób uważa za nie lada sukces. I słusznie. Warto jednak zastanowić się co dalej. Wypracowaliśmy już określony stan i.... Należy pomyśleć czy chcemy go utrzymać czy może chcemy znowu się zapuścić. Większość z nas zapewne wybierze tą pierwsza opcję. Skoro zatem znamy już cel to teraz należy wymyślić sposób dotarcia do niego. Przede wszystkim, doceniając swój dotychczasowy wysiłek, musimy liczyć się z faktem, że utrzymanie obecnego stanu będzie nas kosztowało równie wiele pracy. Trening nie polega na docieraniu z punktu A do punktu B i odpoczynku. Trening polega na wyruszaniu z punktu A w niekończącą się podróż. Ćwiczenia to nie obowiązek a styl życia. I tak też będzie w przypadku naszego kaloryfera. To, że udało nam się osiągnąć jakiś stan to sukces, ale teraz musimy pracować nad tym, aby to utrzymać. Przede wszystkim warto postawić na zmienność. Ćwiczenia, które pomogły nam osiągnąć idealną rzeźbę brzucha wkrótce przestaną działać. Nasze mięśnie mają to do siebie, że adaptują się do aplikowanych im ćwiczeń. Skutkiem tego po jakimś czasie przestają reagować na bodźce. Dlatego też pierwszą rzeczą jaką powinnyśmy zrobić jest modyfikacja planu treningowego. Nie musimy wywracać go do góry nogami. Wystarczy, że wprowadzimy 1-2 nowe ćwiczenia lub po prostu zamienimy kolejność ich wykonywania. Zadziała to nie tylko na nasze mięśnie, ale także na naszą psychikę. Ćwicząc cały czas tym samym planem zaczynamy odczuwać nie tylko znużenie fizyczne, ale i psychiczne. Nowe elementy treningu dadzą nam nową motywację i zapał do pracy. Ważne także, aby wyznaczać sobie nowe cele. Warto cały czas podnosić poprzeczkę ponieważ to dodatkowo buduje naszą motywację do pracy.

Dieta – dopełnienie treningu
Omawiając temat utrzymania ciężko wypracowanego kaloryfera nie możemy zapomnieć także o diecie. Wszyscy wiemy, że brzuch to newralgiczne miejsce, w którym bardzo szybko odkładana jest tkanka tłuszczowa. Podczas rzeźbienia mięśnie należy zadbać o zredukowanie przykrywającego je kożuszka z tłuszczu. Skoro zatem mamy już wyrzeźbiony brzuch to teraz, poprzez zastosowanie optymalnej diety, powinniśmy zadbać, aby poziom tkanki tłuszczowej w naszym organizmie nie powiększał się. Może to być, wbrew pozorom, dużo łatwiejsze ponieważ wykształciliśmy w sobie pewne nawyki żywieniowe. Teraz wystarczy je tylko utrzymać. Warto pamiętać, że trening mięśni brzucha powinniśmy łączyć także z ćwiczeniem pozostałych partii mięśni. Skoro dbamy o brzuch to zadbajmy też o całą naszą sylwetkę a więc barki, ramiona, klatkę, plecy i nogi.

Wypracowałeś idealny brzuch? Chwała Ci za to! Ale nie pozwól sobie na stan rozprężenia! Pamiętaj, że przed Tobą jeszcze trudniejsze zadanie. Musisz utrzymać to co osiągnąłeś. Jeśli Ci się uda to będziesz miał jeszcze większe powody do satysfakcji.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne