Baza wiedzy
Muscle's Boss - Trening – od czego zacząć?
Trening – od czego zacząć?
Podjąłeś już decyzję o rozpoczęciu treningów? To bardzo dobrze. Z drugiej jednak strony na samym początku możesz czuć się nieco zagubiony. Do tej pory Twoje życie toczyło się przecież w zupełnie innym rytmie. Teraz z kolei chcesz prowadzić zdrowy tryb życia. Chcesz być FIT. Jak tego dokonać? Poniżej zamieszczamy kilka praktycznych porad, które sprawią, że trening wejdzie Ci w krew i stanie się dla Ciebie czystą przyjemnością.

Najważniejsze to mieć cel!
Każdy ma w życiu jakiś cel. Bogactwo, miłość a także idealna sylwetka. Ale, szczególnie w przypadku ćwiczeń, należy także wytyczyć realną drogę do tego celu. Dla początkujących najlepszym rozwiązaniem będzie trening 3 razy w tygodniu po 20-40 minut. Jeżeli Twoja aktywność do tej pory oscylowała w granicach 0 to ten plan pozwoli Ci rozruszać ciało i przyzwyczaić je do regularnych ćwiczeń.

Pamiętaj o ćwiczeniach
W trakcie tygodnia pełnego pracy i innych obowiązków bardzo łatwo zapomnieć o treningu. Szczególnie często zdarza się to w przypadku osób początkujących. Nienauczeni regularności z łatwością odpuszczają kolejne treningi tłumacząc to brakiem czasu. Aby tego uniknąć można zapisywać zaplanowane sesje w kalendarzu. Zupełnie tak jak ważne spotkanie. W ten sposób łatwiej nam będzie zorganizować sobie czas i ułożyć plan dnia tak, aby znalazło się w nim miejsce na aktywność fizyczną.

Nagroda dla wytrwałych!
Nic tak nie mobilizuje jak nagrody. Jeśli wykonując jakieś zadanie mamy w perspektywie otrzymanie za wykonaną pracę wynagrodzenia to nasza motywacja znacznie wzrasta. Również w przypadku ćwiczeń warto wprowadzić system zadań i nagród. Regularnie trenując przez miesiąc otrzymamy nagrodę w postaci wyjścia do kina czy gabinetu masażu. Warto pamiętać, aby nagrody nie miały charakteru jadalnego – wtedy szybko możemy zgubić naszą figurę fit.

Warunki do ćwiczeń
Zaczynając treningi należy się do nich dobrze przygotować. Nie tylko pod względem mentalnym, ale także sprzętowym. Należy zatem zadbać m. in. o wygodne obuwie oraz strój sportowy. Takie drobiazgi mają ogromny wpływ na komfort treningu a tym samym także na jego efektywność.

W samotności czy w towarzystwie?
Warto także zastanowić się nad formą treningu. Dla niektórych najbardziej efektywny jest trening indywidualny. Łatwiej wtedy o skupienie i koncentrację nad wykonywanym zadaniem. Dla innych ludzi trening musi odbywać się w większej grupie. Wzajemna motywacja, ale także rywalizacja mobilizuje do jeszcze większego wysiłku. Wszystko to jednak zależy od indywidualnych preferencji. Pamiętajmy, aby nie robić niczego na siłę.

Umiarkowanie w ćwiczeniach
podstawowym błędem początkujących osób jest chęć uzyskania szybkiego efektu. Niestety specyfika ćwiczeń jest taka, że zmiany w naszym organizmie zachodzą stosunkowo powoli. Dlatego każdy ćwiczący musi przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość i trenować z głową. Zaczynając z wysokiego C możemy sobie tylko zaszkodzić. Lepiej stopniowo zwiększać intensywność treningów a wtedy najszybciej zobaczymy oczekiwane efekty.

Zaczynamy od podstaw
Wiele osób popełnia błąd kupując na wstępie masę sprzętu, który tak naprawdę wykorzystywany jest przez zaawansowanych. Pierwsza faza treningów powinna się opierać o ćwiczenia podstawowe i ogólnorozwojowe. Przecież musimy najpierw przyzwyczaić nasze mięśnie do wysiłku, przywrócić im sprężystość. Trening z wykorzystaniem własnej masy ciała może okazać się dla początkującego bardziej efektywny niż długie godziny spędzone na zaawansowanych maszynach.

Monotonia zabija!
Podstawą treningu jest jego różnorodność. Nie powinniśmy ćwiczyć tylko jednej grupy mięśniowej. Lepiej postawić na ćwiczenia, które angażują jak największą liczbę mięśni. Tak więc początkujący powinni postawić na ćwiczenia ogólne a ćwiczenia izolowane zostawić na kolejne cykle treningowe. Ponadto nie można ćwiczyć tym samym schematem dłużej niż 2-3 miesiące ponieważ organizm przyzwyczaja się do niego i przestaje reagować na bodźce. Zmieniając plany treningowe z pewnością osiągniemy lepsze efekty.

W rytm muzyki
Warto zastanowić się czy najlepszym towarzyszem w trakcie ćwiczeń nie będzie dla nas muzyka. Ulubiona składanka, która zazwyczaj przyprawia nas o gęsią skórkę podczas treningu może wydobyć dodatkowe pokłady energii czyniąc trening jeszcze bardziej efektywnym i przede wszystkim przyjemnym.

Początkujący mają najtrudniej – to stwierdzenie z pewnością jest prawdziwe. Niemniej jednak stosowanie się do kilku podstawowych zasad i rad pozwala na szybkie wdrożenie w ten swoisty „kierat”. Pamiętajmy, że najtrudniej jest zacząć. Potem wystarczy tylko nie przerywać a na pewno efekty przyjdą bardzo szybko...

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne