Baza wiedzy
Muscle's Boss - Ćwiczenie w domu? - jak najbardziej
Ćwiczenie w domu? - jak najbardziej
Czy warto ćwiczyć w domu? Nie jest to właściwie zadane pytanie. Tak naprawdę ćwiczyć można wszędzie. Jakakolwiek forma aktywności fizycznej jest jak najbardziej wskazana. I nieważne czy wykonujemy ją w domu, na sali treningowej czy na świeżym powietrzu. Warto jednak zadać sobie pytanie czy aby ćwiczenia w domu mogą być równie efektywne jak te na sali treningowej?

Dlaczego w domu?
No właśnie...dlaczego akurat w domu? Powodów może być wiele. Najczęściej chodzi o brak czasu. Dojazd na siłownię, przebranie się i powrót niestety zajmują trochę czasu. A tego przecież notorycznie nam brakuje. Po drugie ćwiczenia na siłowni często wiążą się z oczekiwaniem na zwolnienie sprzętu a to z kolei niezbyt dobrze działa na płynność i tym samym efektywność treningu. Po trzecie niektóre osoby nie lubią trenować kiedy mnóstwo innych ludzi przypatruje się każdemu wykonanemu powtórzeniu. Jest też oczywiście aspekt finansowy. Ćwiczenie na siłowni wiąże się z wykupieniem karnetu. W domu możemy ćwiczyć za darmo. To właśnie główne powody, dla których wiele osób wybiera zacisze domowe. Z drugiej jednak strony w domu wiele rzeczy odciąga naszą uwagę. Łatwiej nam się oderwać od treningu lub w ogóle o nim zapomnieć! No, ale to już kwestia motywacji i silnej woli. Jeżeli ktoś nie ma zapału do pracy to i na siłowni przesiedzi cały trening bezczynnie lub wykona go najmniejszym nakładem sił.

Jak ćwiczyć?
Skoro już podjęliśmy decyzję o treningu w domowym zaciszu to warto sprawdzić jakie mamy możliwości w tym zakresie. Ćwiczenia w domu będziemy mogli wykonywać w zasadzie w większości z użyciem własnego ciężaru. To naturalne, że nie każdy jest w stanie zorganizować sobie salkę treningową w mieszkaniu. Z drugiej strony na pewno można zaopatrzyć się w hantle czy chociażby ekspander. A jakie dokładnie ćwiczenia uda nam się wykonać bez profesjonalnego sprzętu? Chyba najbardziej popularne są oczywiście pompki. Idealne ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej, które angażuje także mięśnie naramienne oraz trójgłowe ramion. Dodatkowym atutem jest możliwość wprowadzania wielu modyfikacji tego ćwiczenia. Pompki wykonywane na krzesłach – dla zwiększenia zakresu ruchu. Pompki z nogami opartymi na krześle (ręce oparte na podłodze) - „atakowanie” górnej części klatki piersiowej. Możemy pokusić się także o wykonanie pompek na poręczach (podciąganie). Warto jednak zadbać o stabilność podpory.

Mięśnie piersiowe, naramienne,trójgłowe ramion i bicepsy możemy ćwiczyć także z użyciem ekspandera czyli popularnej gumy.

Do tego możemy dodać oczywiście bogaty zestaw ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha. Klasyczne brzuszki, nożyce czy chociażby popularne rowerki pomogą nam w efektywnym treningu tej partii mięśni.

Nie można zapomnieć także o całej serii ćwiczeń aerobowych (skłony, przysiady, „pajacyki” etc.), które skutecznie pomogą nam w zrzuceniu zbędnych kilogramów. W chwili obecnej możemy nawet uruchomić dowolny program treningowy online i ćwiczyć z trenerem, który na ekranie monitora pokaże jak wykonywać poszczególne ćwiczenia a nawet nada tempo i zdopinguje do bardziej wytężonej pracy.

Widzimy zatem, że dla osób, które chcą zadbać o swoje ciało idealną siłownią może okazać się ich własne mieszkanie. Faktem jest, że nie da się w nim wykonać treningu specjalistycznego. Z drugiej jednak strony, jeśli chcemy przede wszystkim zadbać o smukłą sylwetkę i sprężyste mięśnie, to w domu znajdziemy ku temu najlepsze warunki. Zatem warto rozpocząć treningi w domu, aby trochę później, już bez wstydu i skrępowania, spróbować swoich sił na profesjonalnej sali treningowej.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne