Baza wiedzy
Muscle's Boss - Sześciopak? - najlepszy na brzuchu
Sześciopak? - najlepszy na brzuchu
Z czym kojarzy Ci się słowo „sześciopak”? Z piwem? Rzeczywiście – dobre skojarzenie. Ale sześciopak to także doskonale wykształcone mięśnie brzucha. Słyszałeś coś o tym? Nie? To może czas najwyższy dowiedzieć czegoś więcej na temat popularnego kaloryfera? I może czas najwyższy zacząć ćwiczyć w celu zbudowania go?

Wiosenna gorączka!
Ładnie wyrzeźbione mięśnie brzucha to marzenie większości facetów. Możliwość pochwalenia się popularnym kaloryferem na plaży może być powodem do dumy. Pytanie tylko jak doprowadzić swoje ciało do takiego stanu? Zazwyczaj zaczynamy się nad tym zastanawiać na wiosnę, mając gdzieś z tyłu głowy, czekający nas za kilka miesięcy, wakacyjny wyjazd. Faktem jest, że wypracowanie idealnego brzucha nie należy do łatwych zadań. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że mięśnie brzucha są bardzo mocne. Skutkiem tego jest ich powolne zmęczenie. W praktyce oznacza to jedno – wysiłek fizyczny podczas ćwiczeń musi być bardzo duży, aby nasz przyszły kaloryfer w ogóle to odczuł. Oczywiście są plany treningowe takie jak ABS czy A6W, które są w stanie przynieść satysfakcjonujące rezultaty już po kilku tygodniach intensywnych treningów. Czy zatem możemy liczyć, że w kilka tygodni wyrzeźbimy idealny brzuch? Nie do końca.

Jest też druga kwestia, która ma ogromny wpływ na efekt końcowy. Otóż pas biodrowy to miejsce, w którym, szczególnie u Panów, odkłada się duża warstwa tkanki tłuszczowej. Na brzuchu tłuszcz odkłada się w pierwszej kolejności. A więc na brzuchu także znika jako ostatni. Jaki ma to związek z naszym sześciopakiem? Otóż nawet najlepiej wyrzeźbione mięśnie nie dadzą efektu jeśli będą przykryte warstwą tłuszczu. Oczywiście nikt nie odbierze nam wypracowania silnych mięśni, ale jednocześnie nikt poza nami się o nich nie dowie. Nasz sześciopak po prostu nie będzie widoczny.

Skuteczna recepta?
Aby zlikwidować problem należy poznać przyczyny jego powstania. Co zatem wpływa na brak sześciopaku na naszym brzuchu? To proste – zła dieta, brak treningu lub zbyt mała jego intensywność. Najczęściej popełniamy wszystkie te błędy jednocześnie. Aby zacząć realnie myśleć o rzeźbieniu brzucha trzeba przede wszystkim zmienić nawyki żywieniowe. Ograniczenie tłuszczów i co najważniejsze węglowodanów zahamuje odkładanie tkanki tłuszczowej. Następnie należy wybrać jeden z planów treningowych dedykowanych mięśniom brzucha i ściśle się go trzymać. Bezmyślne trenowanie albo nie przyniesie żadnego efektu albo skończy się kontuzją. Warto pamiętać, że fundamentalne znaczenie, jeżeli chodzi o wygląd naszego sześciopaku, ma szerokość mięśni znajdujących się na brzuchu. Chcąc zwiększyć mięśnie należy zacząć ćwiczyć z obciążeniem.

Cudowne suplementy
Osoby mające nieco mniej zapału i motywacji do pracy często dają się złapać na chwytliwe reklamy suplementów i środków, które w magiczny sposób, przy minimalnym wysiłku, pozwolą nam uzyskać oczekiwany efekt. Nie warto wierzyć tego typu zapewnieniom ponieważ są to kłamstwa. Oczywiście suplementacja mająca na celu uzupełnienie składników pokarmowych jest jak najbardziej wskazana. Niemniej jednak i tak w największym stopniu liczy się nasza motywacja do ćwiczeń oraz wytrwałość.

Z całą pewnością sześciopak piwa warto zastąpić sześciopakiem na brzuchu. Musimy jednak zdać sobie sprawę, że wyrzeźbienie mięśni brzucha nie będzie zadaniem tak prostym i przyjemnym jak wypicie 6 piw. Niemniej jednak kiedy już uda nam się osiągnąć cel efekt końcowy wynagrodzi nam wysiłki jakie włożyliśmy w trening i trzymanie diety.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne