Baza wiedzy
Muscle's Boss - Wieczorny posiłek – tuńczyk czy odżywka ?
Wieczorny posiłek – tuńczyk czy odżywka ?
Rozpoczynając treningi powinniśmy znać kilka zasad, które pomogą nam obrać właściwy kierunek i osiągnąć pożądany efekt. Tak więc musimy wiedzieć, że sukces przyniesie nam tylko kompilacja złożona z ćwiczeń i dobrego planu żywieniowego. Powinniśmy też zdawać sobie sprawę jak ważne jest częste jedzenie ale małych ilości. Warto też zawczasu obalić kilka mitów, które dosyć mocno utrwaliły się w naszej świadomości. Jednym z nich jest wieczorny posiłek i jego zgubny wpływ na naszą sylwetkę.

Czy i co można jeść wieczorem
Dlaczego staramy się unikać wieczornego posiłku? To proste. Obawiamy się dostarczenia do organizmu porcji kalorii, która w trakcie nocy nie zostanie spalona ze względu na naszą zerową aktywność. Nie da się ukryć, że w tym rozumowaniu jest sporo racji. Trzeba jednak zauważyć, że tak naprawdę bardziej liczy się to co spożywamy przed snem niż sam fakt zjedzenia posiłku.

Każdy posiłek spożywany w ciągu dnia ma znaczenie. A ten wieczorny, ku naszemu zaskoczeniu, może w dużym stopniu wpływać na upragniony przyrost masy mięśniowej. Dlaczego? Ponieważ właśnie w nocy nasze mięśnie, zmęczone w trakcie dziennego treningu, zaczynają się regenerować. Włókna mięśniowe odbudowują się i tym samym zwiększają swoją objętość. Już to stwierdzenie daje nam odpowiedź na pytanie co warto zjeść wieczorem. Jeszcze nie wiecie? Zatem zastanówcie się jaki składnik pokarmowy pełni rolę budulcową w naszym organizmie? Oczywiście jest to białko! Tak więc głównym elementem ostatniego posiłku danego dnia powinno być właśnie białko. Dostarczenie węglowodanów rzeczywiście może spowodować nadwyżkę tego składnika a tym samym odkładanie się tłuszczu. Tymczasem białko zostanie w całości spożytkowane do odbudowy mięśni.

Tuńczyk czy odżywka?
W tym miejscu pojawia się mała zagwozdka dotycząca składu tegoż posiłku. Część osób uważa, że najlepszym pomysłem na dostarczenie organizmowi białka jest odżywka. Nie da się ukryć, że białko w tej postaci jest bardzo efektywne. Ale może lepiej sięgnąć po coś innego? Doskonałym pomysłem na wieczorny posiłek będzie tuńczyk. Jest on źródłem pełnowartościowego białka i pod tym względem w 100% dorównuje odżywce. Ale to nie wszystko. Bardzo istotny jest fakt, że białko zawarte w tuńczyku rozkłada się wolniej niż ma to miejsce w przypadku odżywki. Co więcej tuńczyk zawiera spore ilości witaminy B6, która odpowiada za metabolizm białek, tłuszczów i węglowodanów a także reguluje pracę serca i ciśnienie tętnicze. W mięsie tuńczyka, tak jak ma to miejsce w przypadku wszystkich ryb morskich, znajdziemy duże ilości kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Tłuszcze te między innymi chronią przed zawałem i obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Dochodzimy zatem do wniosku, że tuńczyk będzie dla nas o wiele bardziej wartościowym posiłkiem na wieczór niż odżywka. Warto pamiętać o jeszcze jednej, istotnej kwestii. Otóż odżywka jest jedynie suplementem diety. Tak więc w żadnym wypadku nie może zastępować nam pełnowartościowego posiłku. Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy jej unikać ale o wiele korzystniejsze dla naszego organizmu, co potwierdzają powyższe przykłady, będzie zjedzenie tuńczyka. Koniecznie w sosie własnym!

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne