Baza wiedzy
Muscle's Boss - 10 powodów, dla których warto ćwiczyć
10 powodów, dla których warto ćwiczyć
Zapewne każdy z nas zdaje sobie sprawę, że aktywność fizyczna wiąże się dla nas wyłącznie z korzyściami. Kiedy jednak chcemy zabrać się za ćwiczenia to często brakuje nam odpowiedniej motywacji. Być może lektura 10 powodów, dla których warto ćwiczyć pomoże Wam ostatecznie przełamać niechęć i pokonać lenistwo. Już za chwilę przekonacie się, że naprawdę warto!

Oto 10 powodów, z których jak najszybciej powinniście zacząć ćwiczyć:

1. Zdrowie
To oczywiste, że regularne ćwiczenia w bardzo pozytywny sposób wpływają na cały nasz organizm. Nawet niezbyt intensywny trening pomoże Wam w znacznym stopniu poprawić wygląd sylwetki. Dodatkowo ćwiczenia wzmacniają zarówno mięśnie jak i kości. Warto także zauważyć, że mają wpływ na odpowiednie dotlenienie komórek oraz poprawę funkcjonowania całego układu krążenia. Regularny trening znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, osteoporozy, cukrzycy czy nadciśnienia. Wysiłek fizyczny znacznie poprawia metabolizm oraz odporność organizmu.

2. Sen
Niektórym może to wydawać się dziwne, ale rzeczywiście regularne ćwiczenia wpływają korzystnie na nasz sen. Po treningu możecie być pewni, że będziecie spać zdrowo i głęboko. Co więcej po tak przespanej nocy każdy z Was obudzi się rześki, wypoczęty i pełen energii. W tym miejscu warto zapamiętać istotną uwagę, która nakazuje, aby trening przeprowadzać najpóźniej 3 godziny przed snem.

3. Samopoczucie
Jak dowodzą badania w wyniku ćwiczeń znacznie wzrasta wydzielanie endorfiny czyli tzw. hormonu szczęścia. Endorfiny wywołują u nas dobry nastrój a nawet potrafią wprowadzić w stan euforii. Dodatkowo ćwiczenia pozwalają nam się odprężyć, zrelaksować i chociaż na chwilę zapomnieć o codziennych problemach.

4. Waga
Wiele osób ćwiczy właśnie po to, aby zbić wagę. Utrata wagi to nieodzowny efekt ćwiczeń. Wysiłek fizyczny przede wszystkim spala kalorie, ale także przyspiesza przemianę materii. Jej wysoki poziom utrzymuje się nawet do 48 godzin od zakończenia treningu. Tak więc regularne ćwiczenia, połączone ze zdrowym żywieniem, z pewnością przyniosą efekt w postaci kilku kilogramów mniej.

5. Energia
Ćwiczysz z rana? Dostajesz potężny zastrzyk energii na cały dzień. Niektórzy obawiają się, że poranne ćwiczenia raczej odbierają energię niż jej dodają. Nie jest to prawdą. Poranny trening pobudza organizm i pozwala wejść na najwyższe obroty.

6. Stres
Stres jest bolączką współczesnej cywilizacji. Niestety codzienne życie i praca dostarczają nam wielu powodów do zmartwień i zdenerwowania. Regularne ćwiczenia pozwalają nam zlikwidować to niezdrowe napięcie. Trening powoduje wzmocnienie układu nerwowego, odpornościowego i hormonalnego. Wszystkie te układy odpowiadają za naszą odporność psychiczną. Chcesz mieć psychikę z żelaza? Ćwicz regularnie!

7. Wygląd
To na czym zależy nam w dużym stopniu. Każdy z nas chce wyglądać doskonale albo przynajmniej zbliżyć się do ideału. Regularny trening bardzo pozytywnie wpłynie na proporcje naszego ciała. Redukcja tkanki tłuszczowej połączona z rozwojem mięśni pozwoli nam bardzo szybko wypracować olimpijską sylwetkę.

8. Odporność
Ćwiczenia hartują nasz organizm. Kiedy ćwiczysz to automatycznie zwiększasz odporność na zmęczenie i ból. Z czego to wynika? Z biologicznego punktu widzenia ćwiczenia wpływają na receptory opioidowe, które pełnią istotną funkcję w odczuwaniu bólu.

9. Optymizm
Ćwiczenia nie męczą a raczej poprawiają nastrój i pozytywnie nastawiają do świata. Regularny trening wpływa nie tylko na naszą sylwetkę czy też zdrowie poszczególnych organów. Ćwiczenia zmieniają także nasze nastawienie do życia na bardziej optymistyczne. Dzięki temu dużo łatwiej radzimy sobie z codziennymi problemami.

10. Charakter
Regularny trening to doskonała zaprawa dla naszego charakteru. Ćwiczenia wymagają silnej woli, samozaparcia, wytrwałości a także odporności na ból i zmęczenie. Skupienie i determinacja w dążeniu do celu powodują, że obok sylwetki kształtujemy także silny charakter.

Takie krótkie rozważania pozwalają nam wymienić aż 10 powodów, dla których warto wprowadzić aktywność fizyczną do swojego planu dnia. Tych korzyści jest z pewnością więcej i tylko potwierdzają one, że ćwiczenia fizyczne powinny stanowić ważny element naszego życia.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne