Baza wiedzy
Muscle's Boss - Dieta na rozwój masy mięśniowej wcale nie musi być droga!
Dieta na rozwój masy mięśniowej wcale nie musi być droga!
Mamy plan. Chcemy odpowiednio przygotować się do nadchodzącego lata i zbudować masę mięśniową, którą będziemy mogli bez wstydu pokazać zamiast okalającej nasz brzuch oponki. Plan treningu jest już ułożony. Teraz wystarczy tylko przygotować odpowiedni plan żywieniowy. Pytanie tylko jak zrobić to najniższym możliwym kosztem? Czy da się przybrać na masie bez wydawania dużej sumy pieniędzy? Na pierwszy rzut oka wydaje nam się to trudne. Ale to tylko pozory.

Co na śniadanie
Śniadanie wydaje się być najmniej obciążające nasz portfel. Z drugiej jednak strony jeśli lubimy przekąsić kabanosa lub kanapki z dobrą szynką to może okazać się, że wydatki w tym przypadku będą spore. Ale czy te produkty są nam potrzebne przy budowaniu masy mięśniowej? Niekoniecznie. Śniadania jakie będziemy przygotowywać mogą być proste, tanie i jednocześnie pożywne. Musi to być przede wszystkim kombinacja cukrów prostych oraz białka. Jak ją uzyskać? Doskonałym pomysłem będą płatki owsiane z mlekiem. Jeżeli do tego dodamy odrobinę suszonych owoców to otrzymamy pełnowartościowy posiłek. Alternatywą może być omlet z jaj, płatków owsianych z dodatkiem warzyw. Możemy także pokusić się o zjedzenie białego, chudego sera z tuńczykiem i popić to sokiem owocowym (oczywiście bez dodatku cukru). Kanapki z tuńczykiem oraz białym serem również nie będą złym pomysłem.

Między śniadaniem a obiadem
Zanim jeszcze przystąpimy do omawiania obiadu warto skupić się na posiłkach „pomiędzy”. Są to tak naprawdę swego rodzaju przekąski mające na celu podtrzymać tempo metabolizmu i poziom energii w organizmie. Z czego mogą się składać? Jogurt naturalny z dodatkiem owoców czy też biały ser z cynamonem dostarczą do naszego organizmu odpowiednią dawkę węglowodanów oraz białka. Warto też pomyśleć o warzywach – mogą być nawet w postaci soku bez dodatku konserwantów. W każdym razie posiłki te nie będą wymagały długiego czasu przygotowania i wielkich wydatków.

Obiad – przygotowanie do treningu
Posiłek, który wymaga największych wydatków? Niekoniecznie. Najczęściej obiad jest dla nas ostatnim posiłkiem przed treningiem dlatego też należy zadbać o to aby dostarczyć organizmowi dostatecznej ilości energii. W związku z tym skupimy się przede wszystkim na potrawach zawierających makaron razowy, ryż pełnoziarnisty bądź też kaszę. Są to bogate źródła węglowodanów złożonych. Węglowodany te będą uwalniane bardzo wolno dzięki czemu będziemy czuć się syci przed dłuższy czas. I przede wszystkim będziemy mieć siłę aby trenować. No ale przecież musimy czymś „okrasić” ten suchy ryż... I tutaj szerokie zastosowanie znajdą kolejno pierś z kurczaka, tuńczyk w puszce czy też warzywa. Podsmażona (na oliwie z oliwek lub oleju rzepakowym) i przyprawiona pierś z kurczaka zupełnie zmieni smak ryżu. Sos z tuńczyka i pomidorów w puszce wzbogacony bazylią i oregano będzie doskonałym dodatkiem do makaronu. Warzywa mrożone oraz pieczarki również staną się podstawą wyśmienitego sosu. Czy to są drogie produkty? Absolutnie nie! Nic nie stoi także na przeszkodzie abyśmy przygotowali sobie ryż gotowany z jajkiem. W tym przypadku jednak brak innych dodatków może bardzo zubożyć doznania smakowe...

Coś na wieczór
W zasadzie węglowodany dostarczone w trakcie obiadu powinny wystarczyć nam również na czas treningu. Niemniej jednak zaraz po należałoby uzupełnić poziom energii dostarczając porcję cukrów prostych. W tym przypadku zjedzenie banana bądź wypicie szklanki soku owocowego powinno być wystarczające. Wieczorem z kolei musimy znacznie ograniczyć spożycie węglowodanów więc na lekką kolację wystarczy przygotować lekką jajecznicę, biały ser z dodatkiem warzyw, szklankę mleka, porcję tuńczyka lub po prostu wypić porcję odżywki białkowej jeśli takową stosujemy.

Podane powyżej potrawy i pojedyncze produkty z pewnością nie należą do drogich. Są to podstawowe źródła białka, węglowodanów oraz tłuszczów. Proste potrawy, szybkie do przygotowania, smaczne i przede wszystkim zapewniające naszemu organizmowi odpowiednie dostawy składników pokarmowych. Tak wielu przypadkach wygląda skuteczna dieta pozwalająca na przyrost tkanki mięśniowej. Teraz i Wy możecie poznać jej zalety...

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

poprzednie następne